Pourrais-tu nous afficher les explications qui te posent problème. Je traduirais dans la foulée

Fins
There are three identical fins. Each is a solid laminate of card and paper to achieve a specific thickness of 2mm (0.083 in.). Since everyone will have different materials on hand, you should perform a few tests with scrap material to ensure that the build-up yields the proper thickness. It will do no harm if the stack is slightly too thick, but it should definitely not be too thin. The stack I found appropriate was a piece of 0.018” (0.46mm) cardboard laminated to the central part 11 and a piece of 110# cover stock (about 0.011” (0.28mm)) laminated to each of the outer parts 11a and 11b. Remember that, when selecting materials, each glue layer (at least 5 are needed) will add about 0.005” (0.13mm) to the stack. Your results may vary; so make a few trials with a square inch or so of scrap materials to make sure your stack builds up to 2mm.
Les ailerons
Il y a trois ailerons identiques. Chacun est un sandwich de carton et de papier pour arriver à une épaisseur de 2mm. Etant donné que personne n'a les mêmes matériaux de base, quelques tests doivent être éffectués pour être sûr d'arriver à la bonne épaisseur. Si l'assemblage final fait plus de 2mm, ce n'est pas grave mais il ne faut pas qu'il soit plus fin !
L'assemblage qui semble marcher est le suivant :
La partie 11 en carton d'épaisseur 0.46mm avec de chaque côté du papier d'épaisseur 0.28mm (il faut trouver le grammage correspondant !).
Ne pas oublier également l'épaisseur de la colle.
Part 11 – fin
Cut all the red edges of the fin core (part 11) to the contour, including the short segments in red along the boundaries that do not appear to do anything. These will later become alignment and attachment tabs for joining to the fuselage and the landing pod. Make sure that the notch under the “parrot’s beak”, which is the pointed area at the corner between the L.E. and the Pod edges, is cut cleanly. Apply glue to the back face of the part and laminate it to your selected heavy cardboard. Set aside to dry.
Partie 11 - Les ailerons
Découper selon le contour (part 11) en n'oubliant pas les entailles en rouge qui ne semble pas servir pour l'instant. Ces entailles serviront plus tard pour attacher le fuselage aux pieds de la fusée. Assurez-vous que l'entaille sous le "parrot's beak" qui est le coin entre le L.E. et le bord du pied estcoupée précisement. Coller sur le carton utilisé pour le sandwich. Laisser sécher.
Cut the two curved edges of part 11a (labeled L.E. and T.E.) and the short straight cut at the bottom of the “parrot’s beak” to the contour and then cut the other edges to the red lines, not the part boundary. Be sure the notch under the “parrot’s beak is cleanly cut out. Apply glue to the back face and laminate to your selected doubler stock. Repeat with part 11b. Set aside to dry.
Découper les deux courbes de la partie 11a (notées L.E et T.E) et l'entaille en bas du bec de perroquet (“parrot’s beak”) puis découper en suivantles lignes rouges. Coller cette partie pour continuer le sandwich. Et répéter avec 11b.
When all is dry, use the pre-cut curved edges of part 11 as a guide and cut through the cardboard along both of the curved edges and the bottom straight edge of the “parrot’s beak”. Cut the remaining red boundaries through the cardboard, including the short red line segments making the alignment tabs. DO NOT make any cuts along the Pod or Body sides.
Quand tout est sec, utiliser les bords incurvés de la partie 11 comme guide pour couper le carton le long des lignes courbes et la partie droite du "bec de perroquet". Découper les lignes rouges restantes à travers le carton y compris les lignes rouges qui font les languettes. NE PAS COUPER le long des pieds ni les parties côté corps de la fusée
Make the same L.E. and T.E. curved cuts on part 11a and the short straight cut under the “parrot’s beak”. Now, position your straightedge over the printed part of part 11a and undercut the straight “body” side cut. The undercut should be about 30°. Now undercut the series of six short straight cuts along the “pod” side. The undercut at the cut just under the “Parrot’s beak” should be at least 45°, relaxing to about 30° at the lowest cut.
Faire les mêmes découpes incurvées L.E et T.E de la partie 11a et la découpe droite sous le "bec de perroquet". Superposer les pièces et faire la découpe le long du corps de la fusée (celui marqué "body"). La découpe doit être faite avec un angle de 30° (voir le schéma en page 10).Découper les six encoches du côté "pod". La découpe sous le "bec de perroquet" doit commencer avec un angle de 45° finissant à 30°.
Faire de même avec 11b
Apply stick glue to the back side of part 11a and lay in place on the face of part 11. Make sure the points of the “parrot’s beaks” are exactly in line, and adjust the two parts until the curved L.E. and T.E. faces fall exactly on top of each other. Put the parts under a weight until the glue dries. Note: be careful when applying weight to parts with large glue areas like this – they have a tendency to slither around and get out of alignment.
When the laminate is dry, glue part 11b to the other side of part 11, using the same alignments. Again, set aside to dry under weights.
Encoller l'arrière de 11a et le coller sur 11. S'assurer que les "becs de perroquet" sont bien alignés ainsi que les courbes LE et TE. Mettre un poids sur le sandwich et laisser sécher.
Quand le sandwich est sec, faire la même chose avec 11b
When all is dry, use the cut edge of the outer part 11a as a knife guide, and continue the cut, using the same undercut angle, halfway into the center laminate along the straight “body” side, and then the “pod” side. Be sure not to cut off the two small tabs on the straight “body” side, and the single small tab on the lower straight cut of the “pod” side! Turn the part over and cut the other halfway through the center laminate from that side, again maintaining the undercut angle. When done, the two curved edges should be cut square to the surface, and the other edges “V”-shaped into the center (except for the three small tabs) as shown in the cross-section below:
Quand tout est sec, utiliser la coupe de la partie extérieure de 11a comme guide et continuer la découpe en utilisant le même angle jusqu'au milieu de l'assemblage le long du côté "body" et "pod" ! Retourner le sandwich et faire la même chose toujours en découpant selon un angle. Au final les deux arêtes courbes devrait être découpées droites et les autres arêtes taillées en "V" vers l'intérieur (sauf les trois petites languettes).
Cut out a leading edge cover strip 11c, and glue it to the exposed L.E. curved side (the convex side), starting at the upper corner, to cover the bare cardboard laminate. Cut out a trailing edge cover strip 11d, and glue it to the exposed T.E. curved side (the concave side), starting at the body side corner and covering the exposed cardboard laminate. Leave the last ¼” (6mm) at the pointed end unglued until after the landing pods are installed.
Repeat all of the above for the other two fins and set them aside for later assembly to the pods and fuselage.
Découper les bandes 11c et les coller sur les courbes L.E pour couvrir la tranche du sandwich. Laisser au moins 6mm de chaque côté sans colle jusqu'à l'assemblage des "pods".
Refaire toutes ces opérations pour les deux autres ailerons et laisser de côté jusqu'à l'assemblage final avec le fuselage et les pieds.